تلفن سانترال پاناسونیک یا تلفن داخلی به تلفنهایی گفته میشود که در ادارات و موسسات استفاده میشوند. امروزه با هر موسسه و یا شرکتی تماس میگیریم قبل از ارتباط با اپراتور انسانی پیامی ماشینی برای ما پخش میگردد که در آن شرکت معرفی میشود و از ما میخواهد برای ارتباط با بخشهای مختلف سازمان کلید 1 تا 9 را وارد نماییم. به این نوع از سیستمهای تلفنی سیستم تلفن سانترال یا تلفن داخلی اطلاق میگردد. به طور خلاصه تلفن سانترال به به سیستم تلفنی گفته میشود که توسط آن میتوان چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل کرد. برای توضیح بیشتر و بهتر چگونگی کار تلفنهای سانترال مثال زیر را در نظر بگیرید.
شرکتی شامل 200 اتاق است و هر کدام از این اتاقها نیاز به یک خط تلفن دارد، اما تقاضاي 200 خط ازاد تلفن از شرکت مخابرات امکان پذير نخواهد بود. حتي اگر دريافت اين خطوط هم ميسر باشد باز هم اين کار منطقي به نظر نميرسد زيرا حتي در يک زمان مشخص در پر ترافيکترين ساعات روز میانگین تعداد خطوط در حال مکالمه به 40 خط هم نميرسد. به علت پارهاي از مسايل از قبيل محدوديت در واگذاري خطوط ازاد تلفن از طرف شرکتهاي مخابرات ملاحظات اقتصادي يا برخي شرايط خاص از جمله مسايل امنيتي استفاده از تلفن سانترال اجتناب ناپذير به نظر ميرسد. اين مثال روشن ميکند که براي چنين مکاني 30 الی 40 خط آزاد تمام نياز ما را براورده ميسازد. بنابرين بايد به طراحي يک سيستم سانترال 40 به 200 پرداخت. در يک سيستم سانترال تلفن تعدادي خط تلفن در پورت ورودي قرار مي گيرند و با يک نسبت منطقي به پورت هاي خروجي تبديل ميشوند. اين خود اهميت استفاده از چنين سيستمي را اشکار ميسازد. هر کاربري که با اين سيستم تماس ميگيرد بايد به محض اشغال شدن خط يا شنيدن پيغام شماره داخلي خود را وارد کند و یا با تماس با اپراتور تقاضای وصل شده به بخش مورد نیاز را داشته باشد. سيستم پس از اشکار سازي و رمز گشايي کدهاي DTMF يکي از خطوط اصلي را به داخلي مورد نظر وصل و مکالمه را برقرار ميکند. به همين دليل است که تواناييهاي بسيار يک سيستم سانترال آن را به انتخابي بي رقيب در بسياري از مکانها از جمله ادارات ودانشگاه ها و… تبديل کرده است.
مزیتهای دیگر تلفن سانترال
مزیت دیگر و بسیار مهم تلفن سانترال ارتباط داخلی بین اتاقهای یک شرکت و یا سازمان بدون هزینهی تلفن است. برای روشن شدن به مثال بالا توجه کنید. تمام 200 کارمند شرکت توسط یک شبکهی داخلی به یکدیگر متصل هستند و در صورت نیاز میتوانند با گرفتن شمارهی کد داخلی با کارمند دیگر ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند. بدون اینکه نیاز به استفاده از خطوط مخابراتی و پرداخت هزینهی تلفن باشد. از دیگر مزایای مراکز سانترال این است که میتوان همزمان چند نفر را پشت خط نگه داشت. مزیت سومی که میتوان برای تلفن سانترال بیان کرد، منشی اتوماتیک است که وقتب شخصی با شرکت تماس میگیرد پیام ماشینی به صورت اتوماتیک برای او پخش میشود، مثلاً واحد عدد یک واحد حسابداری عدد دو و غیره. تلفنهای سانترال دارای بیش از 400 کد میباشد که میتوانیم به هر حالتی که خواستیم دستگاه را تنظیم کنیم. در ادامه با ما باشید تا در مورد تلفن های بی سیم پاناسونیک بیشتر بدانید.
سانترال پاناسونیک و تلفن های بی سیم پاناسونیک - آریا تل تلفن ,سانترال ,داخلی ,سيستم ,خطوط ,شرکت ,تلفن سانترال ,سيستم سانترال ,هزینهی تلفن ,ازاد تلفن ,تلفنهای سانترال منبع
درباره این سایت